New Orleans Entergy, a halál nem kétszer csenget

Nos, a New Orleans-i Entergy, egy energiaszolgáltató vállalat. Tőlük kapjuk a gázt és a villanyt is. És ők ŐK tartják a csúcsot a helyi telefonálási időnkben is. Telefonos menüjük maga az ódon hitvallás, amiben a külföldre szakadt idegen vígaszt és biztos támaszt lel. Csalhatatlan, és kiismerhetetlen. Egyszersmind megközelíthetetlen, de vele van az erő, ezt tudjuk. Ezentúl minden héten egyszer felhívjuk őket, ha már eddig is minden héten egyszer felhívtuk őket. Telefonos ügyfélszolgálatuk csodásan szürreális, adatbázisuk  komplexen egyszerű. Szóval telefonálunk, telefonálgatunk, hogy legyen a gáz és a villany a saját nevünkön, ne a korábbi lakóén, és ne is a főbérlő nénién. És hogy egyáltalán, továbbra is legyen gáz is meg áram is, ami utóbbi az életet jelenti ebben a hőgutás országban, ahol éjjelente meztelen fenékkel fekszünk a mennyezeti lámpa alatt surrogó – egyébként hitchcocki –  ventilátor alatt. Merthogy a paplan szóba sem jön, a paplanhuzat pedig még mindig nagyon meleg. Villany nélkül nem megy a légkondi, a ventilátor, és vsz. két lutskos tsatakos ájult óra után szimplán az ágyra, és a padlóra olvadnánk, mint Dali órái.

Nos, a mai entergy beszélgetésről.

Ma, immáron negyedik alkalommal, ismét beszéltünk az entergy-vel és
1, az összes eddigi hívás, az összes eddig megadott, és háromszor megerősített-verifikált adat teljesen felesleges kör volt. Akivel most beszéltünk ismét az elejétől kérte az adatokat, beleértve a most már elkészült TB számot is. A TB szám hiába készült el, az Entergy rendszerében még nem látszik. Frissen ropog, és láthatatlan.
2, Ezen felül további keresztkérdések is jöttek még.  Pl, teszem azt, milyen amerikai címen laktunk azelőtt, mielőtt a bérlakásba költöztünk. Mondtam a két hotel nevét, ahol 2- 3 napot voltunk, meg a másikét, ahol szintén kettőt. Admin: jó, de milyen címen? (azon gondolkoztam, hogy most ugrat, vagy komolyan kell neki, hogy melyik hotelben szálltunk meg). Kiderült, hogy komoly a kérdés. Előkerestük a főbérlővel a telefonkönyvből a Quality Inn címét. Admin: jó, de mi az irányítószám? Ez persze nem volt a telefonkönyvben. Hát akkor most mi legyen? Jó, lépjünk tovább az entergy hihetetlenül hatékony, vsz. Basic-ben írt adatrendszerében.

3, Felvette az adatokat, de semmit nem számít. Azon felül, hogy holnap Attilának mint főszámlafizetőnek újra fel kell hívnia őket személyesen, és végigmenni megint a hatezer menüponton, amíg egy emberi hangig ér a Verification Osztályon, és megint verifikálja az összes verjemegafikációt, még le kell fénymásolnia az útlevelet és elfaxolni az Entergy-nek. Vagyis megint kérik majd a címet, születési időpontot, korábbi lakcímet (piha!), TB számot, számlaszámot (gáz és villanyra), útlevélszámot, nemzetiséget stb. Azt hiszem kb. csak ennyit. De lehet, hogy ezúttal a különleges ismertetőjegyeket ill. méreteket is kérdezni fognak. Hatalmas az entergy és az ő szakálla.
4, Kiderült, hogy a rendszerük szerint nincs nálunk gáz, mert már vagy két hete kikapcsolták. Mondtam, hogy de van. Admin: az nem lehet. Erre mondtam, hogy tegnap éppen tomato soupot főztem a gázon. Úgy látszik, a paradicsomleves meggyőzte. Elhitte, hogy mégis van gáz. Gáz az van.
5, Holnapután kijönnek az entergy-től leolvasni a gázórát. Kérdezem, mikor? Admin: Hát szerdán. Oké, all right, rendben (itt az entergy istenek lazára veszik a figurát), de mégis hánykor. Admin: reggel 7 és este 7 között (hm, ismerős, mint az otthoni helyzet, fel is kötöttem a gatyám, hogy ha harc, hát legyen harc, megduplázom a tétet, és tévedhetetlenül …). Közöltem, hogy délelőtt munkám van, délután jöhetnek. Admin: olyan nincs, reggel 7 és … Elnézést, még egyszer mondom, sajnos délelőtt nem leszek otthon. Admin: de reggel 7 és este 7… Ne haragudjon, nem tudok egész nap otthon ülni, nekem is dolgozni kell. Admin: náluk reggel 7 és este 7… Nyilván a szerelőjüknek is van napi beosztása, legyen szíves leírni, hogy délután vagyunk otthon. Admin: jó, ő leírja, de semmit nem garantál, mert náluk csak reggel 7 és …

Mindez megkerülhető lett volna, ha amerikaiak vagyunk, már létező, kipróbált bejáratott TB számmal. De ez a TB szám még csak 5 napos, 4 hétig sült a kemencében, még érnie kell.

Advertisements

2 responses to “New Orleans Entergy, a halál nem kétszer csenget

  1. Ma július 31-e van, és kiderült hogy törölték Entergynél az előző rendelésünket, úgyhogy újabb 1 órámba került az, hogy megint megadok minden adatot, kapok egy új account numbert, aztán visszahívnak és még elfaxolok nekik útlevelet, jól látható képpel, egyebek. Valószínűleg azért hívtak ma vissza, mert elsírtam az admissz-nek, hogy egyszer-kétszer eljátszottuk már ezt a sztorit. A végeredmény jeleneg sem ismert.

  2. Ez már katasztrófa. “Jobban csinálják” szinte mint mi itt Magyarországon.

    Tartsatok ki Drága Gyerekeim!

    Veru

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s