Nanóka a rádióban

Akinek most az ipod nano jut eszébe, annak csalódnia kell. Nanóka, az anyai dédim (és természetesen papóka volt a dédpapám). Nanó már napok óta több mint 100 esztendős (hurrá- hurrá -éljen -éljen!!!), és ez alkalomból az egyeki (nem etyeki) önkormányzat egy szép ünnepélyt rendezett Neki szombaton. Nővérem azt írta:

“Nanóka hivatalos köszöntője szombaton volt. Kocsival én vittem le Anyut és Mamát. Nagyon szép műsorral és nagyon finom ebéddel várta a vendégsereget az önkormányzat. Sikerült egy nagy családi fotót is összehozni. Rajta volt Nanó, Mama, Miska, Anyu, Jancsi, Bea + tartozékok, tehát összesen 5 generáció. Keresztanyu, Zsolti, Zoli és Ti hiányoztatok.”

Hát igen. Némileg álszent, ez van, hogy itt írok, ahelyett hogy ott lennék. Állítólag a Danubius rádió egy munkatársa interjút is készített vele – hogy ez lement-e a rádióban, arról nem kaptam hírt, de a tesóm azt írta, hogy megszerzi a hanganyagot, ha tudja. Akkor megpróbálom feltenni podcastba is. Hogy unokáink is.

Nanót felhívtam a szülinapján (ami még július 10-én volt). Mesélt egy kicsit magáról, meg a közeledő ünnepségről (‘hát hogyne várnám!’) Megkérdezte, hogy ‘hát minek mentetek tik ollyan messzire?’ Ezt néha én is megkérdezem, hogy tudatosítsam magamban a választ, ami több mint szerencsét próbálni. 🙂

Mégegyszer, irtó büszkén: Nanóka 100 éves. Isten éltesse sokáig, bőségben, egészségben, kendőben, otthonkában.

Reklámok

4 responses to “Nanóka a rádióban

  1. Veronika Csordas

    Ancsikám! Köszönöm a pompás beszámolókat!!!

    A Jó Isten éltesse Nanókádat, erőben egészségben!!

    Anyósca

  2. Köszönjük szépen, Veruka. 🙂

    Menet közben a Danubius 102 évesként köszöntötte Nanókát, nem tudni miért. Nekünk százéves, és reméljük, hogy 2009-ben, 102 évesen is ilyen fitten ad interjúkat a hosszú élet titkáról.

  3. És mi a hosszú élet titka? (Nanóka szerint — akinek ezúton grat-grat!!)

  4. Hát igen, a titok. 🙂
    Stella elkészítette a hanganyag átiratát, még nem sikerült az mp3 változatot feltennem, de ami késik, nem múlik.

    “Különleges 102. szülinapi buliba hívták meg a Danubius rádió stábját Egyekre. Margit nénit legalább annyian ünnepelték, mint ahány éves lett, így a falu művelődési házát is ki kellett nyitni, mert máshol nem fértek volna el a vendégek.
    A hosszú élet titkáról a 102 éves ünnepeltet Nagy Mátyásné Margit nénit hallják:

    Nem ittam, nem szigaretáztam, megettem a hajában főtt krompért is. Szerettem mozgékony asszony lenni, szerettem mindent tudni. Hát úgy vót, hogy egésznap mentem, gyüttem, mentem,szerettem járkálni hál istennek mostan még mindég úgy érzem magam, mintha élnék még vagy tíz évet. Fiatalnak érzem magam.)

    Ja és hát igen, a 102 egy újabb fordulat a Danubius részéről. Stella hozzátette:
    Mint látod, az anyag nem éppen tökéletesre sikeredett. (A Danubius valamiért 102 évest csinált belőle)

Vélemény, hozzászólás?

